Έντονος είναι ο προβληματισμός χιλιάδων κατόχων αυτοκινήτων Volvo στην Ελλάδα, μετά την αποκάλυψη αποχώρησης της Volvo. Ποια είναι όμως η αλήθεια;

Η προχθεσινή αποκάλυψη της είδησης -η οποία ούτε έχει επιβεβαιωθεί, ούτε έχει διαψευστεί επίσημα- ότι έχουν ξεκινήσει ήδη οι διαδικασίες επιχειρηματικής αποχώρησης της «μαμάς» εταιρείας από την Ελλάδα, επέφερε μία αναστάτωση στους κατόχους Volvo πολλοί από τους οποίους έσπευσαν να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις.


Διαβάστε περισσότερα

Στο πλαίσιο των παγκόσμιων δραστικών περικοπών, οι Κινέζοι ιδιοκτήτες της Volvo έχουν αποφασίσει να περικόψουν τις δραστηριότητές τους μέσω θυγατρικών εταιρειών, στις μικρές σε όγκους αγορές, όπως είναι και της Ελλάδας, στην οποία παρά την αύξηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, η πορεία της Volvo δεν είναι η ανάλογη στις λιανικές πωλήσεις – που είναι και αυτές που αφήνουν κέρδος σε μία εισαγωγική.

Από την άλλη, μπορεί το «εργοστάσιο» να αποχωρήσει από τη χώρα μέσω της Ελληνικής θυγατρικής που έχει, όμως η μεταβίβαση της Volvo σε έναν Ελληνικό επιχειρηματικό όμιλο μόνο θετικά μπορεί να έχει για τους κατόχους της εταιρείας. Φυσικά, σε αυτό, ρόλο θα παίξει το ποιος τελικά θα είναι αυτός ο όμιλος…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ – Πιτ Παπαδάκος – Νεκρός πριν από λίγο ο αστρολόγος

Η ιστορία στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει δείξει ότι μία Ελληνική επιχείρηση (ως εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος) συνήθως διαχειρίζεται σωστότερα μία αυτοκινητοβιομηχανία στην χώρα. Και αυτό γιατί συνήθως οι ξένοι μάνατζερς στις πολυεθνικές (είτε εδρεύουν στην Ελλάδα, είτε διαχειρίζονται τη μάρκα στο εξωτερικό) χάνουν τα… αβγά και τα πασχάλια, μέχρι να ενημερωθούν, να μάθουν και να εργαστούν πάνω στις ιδιαιτερότητες μιας… πολυμορφικής αγοράς, όπως είναι η Ελληνική.


Τα λάθη που κάνουν είναι πολλά, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, φοβούνται και οχυρώνονται στις Ευρωπαϊκές αποφάσεις, οι οποίες δε βοηθούν στην Ελληνική πραγματικότητα. Είναι δεδομένο πως κάθε αγορά πρέπει να έχει αυτονομία στις αποφάσεις της και όχι να ακολουθεί τις αποφάσεις του «κέντρου» που συνήθως είναι όμοιες μ’ αυτές της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Δανίας κλπ.

Για παράδειγμα η Volvo, μετά την εξαγορά της από την Geely Motors μπήκε στην Ελλάδα ιδιαίτερα δυναμικά και πλασαρίστηκε στις premium μάρκες, πολύ πιο γρήγορα από τις υπόλοιπες αγορές. Σε κάποιες μάλιστα ακόμα το παλεύουν και μάλλον δεν θα το καταφέρουν ποτέ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ – Απρόσεχτα κορίτσια που σκύβουν χωρίς να υπολογίζουν αυτό που θα συμβεί (μέρος 2ο)

Δε συνεχίστηκε όμως αυτή η μάρκετινγκ – εμπορική… επέλαση, αφού κάποιο νέο υψηλόβαθμο στέλεχος που από τα «κεντρικά» πιθανότατα δεν συμφωνούσε με τις πολιτικές της εδώ ομάδας που δρούσε με αυτονομία (και επιτυχία) και περιχαράκωσε τις στρατηγικές, δημιουργώντας πρόβλημα στην πορεία της μάρκας στην Ελλάδα και -κατά προέκταση- ανοίγοντας το δρόμο για τις αλλαγές σε ότι αφορά την εισαγωγή και αντιπροσώπευση της Volvo, η οποία σημειώστε πως προϊοντικά είναι σε πολύ καλύτερο επίπεδο από τότε…

Ένα παράδειγμα πολυεθνικής αυτοκινήτου στην Ελλάδα, με ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία, είναι αυτό της Mercedes-Benz Ελλάς, η οποία σε ποσοστό πωλήσεων έχει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη και αυτό σε περίοδο οικονομικής κρίσης…

Η μετάβαση λοιπόν μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, από τη θυγατρική του «εργοστασίου», στα χέρια ενός Ελληνικού επιχειρηματικού ομίλου, δεν είναι… πρόβλημα, με την εμπειρία να δείχνει ότι συνήθως κάτι τέτοιο είναι προς όφελος και των κατόχων των αυτοκινήτων, αλλά και των πωλήσεων της μάρκας.

Και αυτό για την Ελλάδα, οι ΚινεζοΣουηδοί της Volvo το γνωρίσουν καλά… newsauto.gr



[gs-fb-comments]




Επιστροφή στο trelokouneli.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ