Πονοκέφαλο φαίνεται να δημιουργούν στην τουριστική αγορά οι πρόωρες εκλογές, με τους φόβους ωστόσο να επικεντρώνονται στην επομένη των εκλογών ημέρα.

Προβληματισμό μεν, μικρό δε, προκαλούν στην τουριστική αγορά οι εθνικές εκλογές, σύμφωνα με τους φορείς του κλάδου. Οι λόγοι είναι πως αφενός δεν αναμένεται να επηρεάσουν τους ξένους επισκέπτες της χώρας, πολλοί εκ των οποίων έχουν ήδη κάνει τις κρατήσεις τους, κι αφετέρου πρόσκαιρη θα είναι και η επίδρασή τους «στα μπάνια του ελληνικού λαού», τα οποία απλά θα μετατεθούν για αργότερα. Άλλωστε το μερίδιο των ελλήνων τουριστών έχει ούτως ή άλλως συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια.

Διαβάστε περισσότερα

Ωστόσο, αυτό που απασχολεί περισσότερο τον τουριστικό κλάδο είναι η επόμενη μέρα της νέας κυβέρνησης όποια κι αν είναι αυτή, και το πόσο ψηλά στην ατζέντα θα βάλει το νέο κυβερνητικό επιτελείο τον κλάδο, ο οποίος έχει στηρίξει σθεναρά την εθνική οικονομία τα χρόνια της κρίσης, παρά την υπερφορολόγηση που υπέστη.


Να υπενθυμίσουμε ότι η συνολική συμβολή του κλάδου στην ελληνική οικονομία- συμπεριλαμβανομένων και των άμεσων τουριστικών εισπράξεων που ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 16 δισ. ευρώ το 2018– υπολογίζονται στα 37,5 δισ. ευρώ με βάση και τις επίσημες ανακοινώσεις από πλευράς του υπουργείου Τουρισμού που εκτιμά ότι ο κλάδος έχει λαμβάνειν το 2019 από τη μείωση του συντελεστή στα τρόφιμα τα τρόφιμα και στην εστίαση από 24 σε 13% αλλά και το 2020 από τη μείωση του ΦΠΑ στη διαμονή από το 13% στο 11%.

Να σημειωθεί ότι η μέχρι τώρα κυβέρνηση υπολόγιζε την συμβολή του ελληνικού τουρισμού στην τήρηση των δημοσιονομικών στόχων, όπως φάνηκε κι από τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου. Κατά τον ίδιο μάλιστα, η περαιτέρω αύξηση των φετινών εισπράξεων από ξένους τουρίστες σε συνδυασμό με την ενίσχυση της εσωτερικής ζήτησης θα συμβάλλουν ώστε να υπάρξει υπεραναπλήρωση, στα δημόσια ταμεία, των εσόδων που θα χαθούν λόγω των μειώσεων ΦΠΑ, όπως ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Από την μεριά της, η Νέα Δημοκρατία έχει επαναλάβει αρκετές φορές ότι προτίθεται να προχωρήσει σε «μεγάλες και βαθιές τομές στον τουρισμό». Σε πρώτο πλάνο φαίνεται να είναι η μείωση των φόρων, ο νέος χωροταξικός σχεδιασμός ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για προσέλκυση νέων επενδύσεων αλλά και μια «νέα στρατηγική προώθησης  του τουριστικού προϊόντος της χώρας με εθνική, περιφερειακή και τοπική διάσταση».

Όσο για τους τουριστικούς φορείς εξακολουθούν να εκφράζουν προβληματισμούς τόσο για την απουσία του κλάδου των μεταφορών στη δέσμη μέτρων, την απουσία σωστής διαχείρισης των προορισμών αλλά και την μερική εντέλει μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση.

insider.gr





Επιστροφή στο trelokouneli.gr

 
ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ